فیلم

نقد و بررسی «دوندگان نیمه شب»

«دوندگان نیمه شب» به عنوان یک کمدی شروع می شود، سپس تبدیل به یک تریلر معمایی می شود، و در نهایت اکشن می شود. درام و اخلاق هم در این فیلم جای دارد .

عنصر طنز به طرز خنده داری در داستان به کار رفته است، و شیمی بین دو شخصیت اصلی رفیق-پلیس (دانشجو) عالی است. این دو مورد است که واقعاً فیلم را برجسته می کند.

این فیلم تنها یکی از بهترین فیلم‌های کره‌ جنوبی است، خنده‌دار، پر از اکشن و هدفمند است، داستانی درباره قاچاق انسان را روایت می‌کند که نه تنها یک مشکل آسیایی بلکه یک مشکل جهانی است.

داستان فیلم قوی و به خوبی به هم پیوسته است، با جوک های خنده دار، احمقانه و شوخ آمیز شروع ، اما بعد از آدم ربایی همه چیز کمی متشنج تر می شود،.

انتخاب بازیگران فوق‌العاده است، پارک سئو جون “در نقش هوانگ کی جون” و کانگ هانول “در نقش کانگ هی یول” با هم عالی بودند، با توجه به اینکه هر دوی آنها قبل از وارد شدن به تجارت فیلم تجربه زیادی در تلویزیون داشتند،بازی شگفت انگیزی ارائه می دهند.

کی جون (پارک سئو جون) ، و کانگ هی یول (کانگ ها نئول)، دو دوست صمیمی در دانشگاه پلیس ملی کره هستند. آنها به طور تصادفی شاهد ربوده شدن یک زن جوان هستند و تصمیم می گیرند برای تحقیق در مورد آن با هم همکاری کنند، زیرا آموخته اند که زمان در مواردی مانند این مهم است – حتی آنها متوجه می شوند که ممکن است اخراج شوند.

فیلم‌های هیجان‌انگیز اکشن بادی-پلیس برای ترسیم دو شخصیت اصلی به شدت بر روی نقطه مقابل هم بودن تکیه می‌کنند – یکی متناسب، یکی چاق (21 خیابان جامپ)، یکی پر اکشن، دیگری عاقلانه (48 ساعت)، یکی دودل، یکی مطمئن (سلاح کشنده). هر سه به فرنچایزهای پرسود تبدیل شدند.

«دوندگان نیمه شب» چرخ رفیق(بادی)-پلیس را دوباره اختراع نمی کند، بلکه فقط کمی آن را تغییر می دهد و باعث می شود فیلم برجسته شود.

برای ایجاد رفاقت به نقطه مقابل تکیه نمی کند. آنها ممکن است از جهات خاصی متضاد باشند، اما این اشتیاق به انجام کار درست است که آنها را متحد می کند. زمان نمایش به طور مساوی به هر دوی آنها اختصاص می یابد و هیچ کس سعی نمی کند از دیگری پیشی بگیرد. آنها دوتایی کامل هستند. آنها یکی هستند حتی اگر یکسان نیستند.

گاهی اوقات سوالاتی در کلاس درس پیش می آید مانند ” آیا قرار است با یادگیری حساب دیفرانسیل و انتگرال از هر یک از این موارد در زندگی استفاده کنم؟”. این فیلم در یک صحنه محوری به این موضوع می پردازد.

صحنه هایی وجود دارد که آنها از آموخته هایشان برای شکستن پرونده استفاده می کردند . کیم جو هوان، نویسنده و کارگردان، حتی رده های بالای نیروی پلیس را به سیخ می کشد.

اینکه چگونه کیم به طرز ماهرانه ای جنایت تاریک را با لحنی روشن و لحظات پرمشغله متعادل می کند یک عمل جادویی است.

داستان مبتکرانه یا پیچیده ترین داستان نیست، اما خوب کار می کند. این یک داستان ساده در مورد دو دانشجوی جوان آکادمی پلیس است که دلیل یا تمایل واقعی برای پلیس شدن ندارند و ناخواسته خود را در موقعیتی می‌بینند که از آن‌ها می‌خواهد تا رشته‌های اخلاقی و شجاعت آنچه را که می‌خواهید پیدا کنید نشان دهند.

فیلمنامه فضایی را برای همه چیز از اکشن گرفته تا کمدی تا درام و حتی برخی از هیجان ها فراهم می کند. این فیلمی است که بیشتر برای جوانان جذابیت دارد. دوستان زندگی واقعی یک ارتباط قوی با فیلم احساس می کنند و حتی آن را از بسیاری جهات الهام بخش می یابند.

سکانس‌های اکشن خیره‌کننده هستند و امتیاز پس‌زمینه نیز توجه را جلب می‌کند.

این فیلم بسیار سرگرم کننده محصول سال 2017 است که با استقبال زیادی هم در کره جنوبی و هم در جهان رو به رو شد. امتیاز آن در imdb هفت است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا