فیلم

نقد و بررسی «اون یکی ها»

(اون یکی ها) و به انگلیسی «The Other Guys» یک کمدی خنده‌دار، بسیار احمقانه و فوق‌العاده است.

این فیلم پلیسی دارای خنده های عظیم و سکانس های اکشن خوبی است. مانند هر فیلم دیگری، نقاط ضعفی وجود دارد، اما خوبی ها به شدت بدی های آن را تحت الشعاع قرار می دهند.

ویل فرل و مارک والبرگ در نقش آلن گمبل و تری هویتز، دو پلیس ضعیف نیویورکی ایفای نقش می‌کنند که همراه با سایر نیروهای پلیس، در سایه دو ابر پلیس، کریستوفر دانسون (دواین جانسون) و پی‌کی هایسمیت (ساموئل ال جکسون) زندگی می‌کنند.

گمبا و هویتز به ندرت دفتر را ترک می کنند زیرا گمبل یک حسابدار پزشکی قانونی ریسک گریز است و هویتز پس از حادثه ای که در آن به یک بازیکن بسکتبال ستاره شلیک می کند محبوبیت کمتری دارد.

 وقتی یک چرخش غیرمنتظره از وقایع، دانسون و های اسمیت را از کادر خارج می‌کند، آلن و تری تصمیم می‌گیرند دست به کار شوند و تحقیقات خودشان را همراه با خطر و هیجان بیشتر انجام دهند که منجر به درگیری با عوامل خارجی و اتفاقاتی می‌شود.

این فیلم می‌داند که می‌خواهد چه باشد و مستقیما به هدف خود می‌رسد، زیرا دقیقاً همان چیزی را که تبلیغ می کند ارائه می دهد. یک کمدی اکشن سریع برای هر کسی است که از آن لذت ببرد.

به همان اندازه که در بسیاری از فیلم‌های بازیگر ویل فرل وجود دارد، طنز هوشمندانه و تعامل شوخ‌آمیز بین شخصیت‌ها وجود دارد، و این نوشته به خوبی بین طنز هوشمند و طنز تصادفی و گاهی گنگ تعادل برقرار می‌کند.

فیلم با اکشن شروع می شود و با اکشن نیز به پایان می رسد و در این بین لحظات بسیار خوبی برای تماشا وجود دارد.

یک تعقیب و گریز شدید با ماشین در افتتاحیه، یک صحنه درگیری در پارکینگ، یک تیراندازی در ساختمان اداری، و یک تعقیب و گریز و بن بست ماشین نهایی پر از اکشن وجود دارد که واقعا لذت بخش است.

توجه به این نکته مهم است که اگرچه این فیلم در قلب یک کمدی است، اما اکشن آن جدی است و هرگز واقعاً شلخته یا خنده‌دار نیست.

فرل و والبرگ شیمی فوق‌العاده‌ای دارند و مشاجره‌ها و درگیری‌های شخصیتی آن‌ها به‌طور مداوم خنده‌دار است. هر دوی آنها خود را وارد نقش هایشان می کنند و فداکاری آنها این فیلم را بسیار سرگرم کننده تر کرده است.

فرل خنده دار است و بارها و بارها خود را به عنوان یکی از بهترین بازیگران کمدی ثابت می کند ، و مارک والبرگ یکی از بازیگران مورد علاقه مخاطبان و بسیار با استعداد است.

به ندرت یک کمدی شما را در تمام طول فیلم سرگرم و خندان می کند. بیشتر کمدی‌ها تلاش می‌کنند این را انجام دهند و شکست می‌خورند، یا از طنز فاصله می‌گیرند تا مطالب را حفظ کنند. اما فرل و والبرگ در این فیلم به خوبی با یکدیگر بازی می کنند و شیمی واقعی برای بالا نگه داشتن کیفیت فیلم دارند.

طراحی تولید، فیلمبرداری، تدوین، بدلکاری و جلوه های ویژه خوب است و کارگردانی آدام مک کی سبک و تند است. مک کی به طور جدی در حال تبدیل شدن به یک نام بزرگ در بین کارگردانان فیلم های کمدی است و در اینجا یک اثر به یاد ماندنی دیگر دارد.

تیتراژ پایانی دارای حقایق مالی متحرک هوشمندانه ای بود که به بحران مالی اخیر آن زمان مربوط می شد، که به نظر می رسید با دقت مورد تحقیق قرار گرفته باشد اما هنوز جای خود را ندارد.

این فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و در بخش کارگردانی و نقش اول مرد و بهترین کمدی نامزد جوایز شد اما در نهایت جایزه بهترین فیلم کمدی را در سال 2010 از آن خود کرد.

به طور کلی، اگر نیاز به خنده دارید، این فیلم را در اسرع وقت ببینید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا