سریال

نقد و بررسی «آلیس در سرزمین مرزی» _ رقیب اسکویید گیم اما بسیار بهتر از آن

«آلیس در سرزمین مرزی» یک سریال ژاپنی درباره چندین گروه از مردم است که در یک بلاتکلیفی (دنیایی بین مرگ و زندگی) گیر کرده اند و هر روز در آن دنیا با شرکت در مسابقه های مرگبار سعی می کنند زنده بمانند تا اقامت خود را تمدید کنند و بتوانند راهی برای برگشت به دنیای واقعی پیدا کنند.

شخصیت اصلی آریسو ریوهی بیکار است و بیشتر وقت خود را صرف بازی های ویدیویی می کند.

الیس3

یک روز او با دو دوستش چوتا (یوکی موریناگا) و کاروبه (کیتا ماچیدا) در وسط توکیو ملاقات می کند. بعد از چند حرکت خفیف، آنها در یک اتاقک در یک دستشویی عمومی پنهان می شوند… ناگهان چراغ ها خاموش می شوند و آنها دیگر نمی توانند صدای شلوغ شهر را بشنوند.

آنها بیرون می آیند و شهر را کاملا خالی از انسان، تمام تجهیزات الکترونیکی و وسایل نقلیه می یابند. چندی بعد تابلوهایی آنها را به ساختمانی هدایت می کند، جایی که دو دختر به آنها ملحق می شوند. در اینجا آنها مجبور به انجام یک بازی مرگبار می شوند و پس از آن یک کارت بازی به آنها تعلق می گیرد.

الیس2

به نظر می رسد که آنها مجبور خواهند شد به طور منظم در چنین بازی هایی شرکت کنند. بعداً با اوساگی، یک کوهنورد ماهر آشنا می شویم که به گروه می پیوندد. آنها به تدریج بیشتر در مورد بازی ها و آنچه که کارت ها نشان می دهند یاد می گیرند در حالی که سعی می کنند بفهمند آیا راهی برای بازگشت به زندگی قبلی خود وجود دارد یا خیر.

زمان کمی با راه اندازی داستان تلف می شود. بینندگان همراه با قهرمانان ما به صحنه نمایش پرتاب می شوند. ما در مورد دنیایی که آنها در آن هستند اطلاعات کمی داریم و فقط همانطور که آنها می دانند بیشتر می آموزیم.

بازی های اولیه نشان می دهد که این دنیا چقدر خطرناک است. فقط به این دلیل که یک شخصیت زودتر معرفی می شود، بقای آنها را تضمین نمی کند. صحنه های داخل بازی بسیار پرتنش و اغلب بسیار ترسناک هستند.

الیس4

همچنین به دلایلی که در سریال توضیح داده شده است، مقدار زیادی از طرفداران خدمات وجود دارد و با شرایط جدید اخت می شوند زیرا شخصیت ها در قسمت های بعدی لباس ساحلی می پوشند.

نحوه تغییر پویایی بین شخصیت ها جالب است. به خصوص پس از اینکه قهرمانان بازمانده ما مکانی را با بازیکنان بیشتری پیدا کردند. بازیگران، چه اصلی و چه فرعی کار خوبی انجام می دهند و موقعیت خارق العاده را باورپذیر می کنند.

اثرات بیشتر خوب هستند اما چند بار CGI کمی واضح است. با پایان یافتن قسمت پایانی به سوالات بسیاری پاسخ داده می شود، اما همچنین سوالات بیشتر مطرح می شود. واضح است که مشکلات این افراد تمام نشده است … امیدواریم حداقل یک فصل دیگر وجود داشته باشد.

این نمایش هیجان انگیز، سرگرم کننده، مفرح و پر از احساسات است. تعداد کمی از مردم آن را تماشا کرده اند، این است که رتبه بندی آن پایین است (شاید به این دلیل که محصولی از آسیا است).

هر یک از قسمت ها لیاقت بسیار بالاتر از این را دارند به خصوص پایان (اگر در واقع پایان باشد). فینال فصل 2 بهترین پایان ممکن برای سریال بود. با این حال، گفته شده آن را برای سومین فصل تمدید می کنند زیرا پتانسیل زیادی دارد.

منظره پسا آخرالزمانی ژاپن باورنکردنی به نظر می رسد، طراحی و مرحله هر بازی فوق العاده است، و در بیشتر موارد، شخصیت ها همه عجیب و غریب نیستند.

همه بازی‌ها از نظر کیفیت برابر نیستند، اما برخی از آنها واقعاً برجسته هستند، مانند اکثر بازی‌هایی که شامل Chishiya و بیشتر بازی‌های فصل 1 می‌شوند.

شگفت انگیز است که چگونه برخی از صحنه های اکشن به خوبی انجام می شوند، مانند صحنه های پارکور Usagi، و احتمالاً به یاد ماندنی ترین صحنه ای که شامل یک کاتانا می شود.

اگر به ژانر بازی های بقا مانند Saw و Battle Royale علاقه دارید، Alice in Borderland بتل رویال را با مقدار مناسبی از شوخ طبعی و مجموعه ای از شخصیت های مرتبط تر ترکیب می کند. پیشرفت شخصیت‌ها به طرز لذت بخشی انجام می‌شود، حتی اگر ساده و سرراست باشند.

Alice in Borderland خیلی چیزها را درست کرده است و احتمالاً بهترین اقتباس زنده انیمه/مانگا در حال حاضر است. مطمئناً باعث می‌شود کسی که اقتباس‌های زنده وحشتناک زیادی از انیمه/مانگا دیده است، علاقه‌مند شود تا ببیند نتفلیکس چه چیزی در دست دارد.

ژاپن همیشه به اختراع فناوری‌ها معروف بوده است و در مورد این شاهکار هم همین اتفاق افتاد. این سریال شهرت «Squid Game» محصول کره جنوبی را به دست نیاورد و همانطور که می دانیم همه چیز در مورد قدرت بازاریابی است.

خود بازی‌ها نسبت به بازی‌های کودکانه Squid Game بسیار عمیق‌تر و معمایی‌تر هستند و ریسک‌ها در اینجا به همان اندازه بالا و پر از تنش هستند. شخصیت‌ها نیز بسیار بهتر فکر و توسعه یافته‌اند، بسیاری از آنها دارای انگیزه‌ها و داستان‌های پیچیده یا جالبی هستند.

در حالی که به نظر نمی رسد که تعداد مخاطبان مشابه Squid Game را به دست آورده باشد، آلیس در سرزمین مرزی بهتر است. با اپیزودهای ثابت، سرگرم کننده و باکیفیت و طرحی که به همان اندازه گیرا و در عین حال خسته کننده است، این یک نمایش عالی است .

شاید هم «ژانر برای همه مخاطبان جذاب نبود» اما با این حال، این بهترین سریال تلویزیونی در ژانر فانتزی، معمایی و هیجانی است که منتشر شده است.

با طرح داستان، دیدن اینکه چگونه محیط به آرامی روی شخصیت ها تأثیر می گذارد هیجان انگیز بود. در فصل اول، تمام هدف این بود که بفهمیم این مکان چیست و چه کسی پشت همه آن است، اما سپس در فصل دوم، آنجاست که آنها این موضوع را گسترش می‌دهند. بیشتر بر روی واقعیت سختی که با آن مواجه می شوند و اینکه آیا زندگی با آن را انتخاب می کنند یا نه، تمرکز می کند.

هیچ اپیزودی وجود ندارد که بیش از حد طولانی به نظر برسد و با سرعت بسیار بالایی پیش می رود. در حالی که مضامین ارائه شده در اینجا هیچ چیز منحصر به فرد یا غیر معمولی نیستند، طرح هنوز هم یک طرح جذاب است و تعداد زیادی پیچش و چرخش وجود دارد که شما را درگیر می کند – برخی از آنها واقعاً غافلگیرکننده هستند و برخی دیگر بسیار غم انگیز هستند.

از بین همه شخصیت‌ها، احتمالاً آریسو ضعیف‌ترین شخصیت است. او دوست داشتنی است، به خصوص با تفکر منطقی و تجربیاتی که از سر می گذراند، با این حال، هرگز به نظر نمی رسد که با کسی قوی تر مقابله کند، که در پایان کمی آزاردهنده می شود.

بزرگترین انتقادی که می توان مطرح کرد این است که علیرغم صحنه های نسبتاً گرافیکی و مرگبارش، به نظر می رسد این سریال بیشتر بازار جوانان را هدف گرفته است. مشکل بزرگی نیست، اما لحظاتی وجود دارد که بیشتر برای نسل نوجوان جذابیت دارد و این واقعیت که اکثر شخصیت‌ها در محدوده سنی پایین‌تر قرار دارند کمکی نمی‌کند.

آلیس در سرزمین مرزی و به انگلیسی Alice in Borderland بر پایهٔ مانگایی با همین نام اثر هارو آسو است. این مجموعه توسط شینسوکه ساتو کارگردانی شده و در دو فصل 2020 و 2022 منتشر شد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا